Procedures

1. RESERVATIONS:                                                                                                                           



1. PERTANYAAN DAN PENYEBARAN MAKLUMAT MELALUI:
Questionnaire and information through:
- E-MEL / Email                                   : endaurompin.selai@facebook.com / tnjerselai@johor.gov.my
- TELEFON / Telephone                      : +6079222875           
- FAKS / Fax                                        : +6079222576
- SURAT MENYURAT / Letter           : No. 8, Jalan Satria 1, Taman Berjaya, 86500 Bekok, Segamat, Johor
- FACEBOOK                                     : www.facebook.com / Endau-Rompin Selai
- BLOG                                                : www.erselai.blogspot.com
 


2. MENGAMBIL TEMPAHAN SELEPAS PELANGGAN MEMPUNYAI BUTIRAN BERIKUT:
Booking are taken after the list of details as below are given:
- NAMA KUMPULAN / Group Name
- TARIKH TEMPAHAN / Booking Date
- KAPASITI PESERTA / No. of Participants
- TARIKH MASUK & KELUAR / Date of Arrival & Departure
- AKTIVITI YANG INGIN DILAKUKAN / Activities Preferred
- PENGINAPAN@FASILITI YANG INGIN DIGUNAKAN / Accommodation & Facilities Preferred
- NOMBOR TELEFON@E-MEL / Telephone No. / Email

……………………………………………………………...............................…………………………………
Atas tujuan pemeliharaan alam, terdapat had tampungan bagi penginapan dan aktiviti yang terdapat di Taman Negara Endau Rompin (Selai); maka tempahan haruslah dibuat seawal yang mungkin untuk mengelakkan tempahan anda ditolak.
For the reason of conservation, there is “carrying capacity” that we need to follow
 


3. PEMBAYARAN DEPOSIT TEMPAHAN MELALUI:
Payment of the booking deposit through:
- PEMBAYARAN TERUS / Direct Payment
- BANK / Bank
- WANG POS / Postal Payment
 

4. SEMASA MEMBUAT PENGESAHAN TEMPAHAN, ANDA DIMINTA:
During making booking confirmation, you are required:
- MEMASTIKAN HANYA SEORANG SAHAJA YANG MEMBUAT TEMPAHAN
  To make sure only one person makes the booking

- MENGESAHKAN TEMPAHAN YANG DIBUAT - PENGINAPAN/AKTIVITI/MAKANAN/FASILITI
  Confirm the booking you make - accommodation/activities/meals package/facilities

- MEMBERITAHU MASA KETIBAAN DAN MENDAPATKAN NO.TEMPAHAN (SELEPAS BAYAR DEPOSIT TEMPAHAN)
  Tell the estimation time of arrival and get the booking receipt no (after pay the booking deposit)



5. SEMASA PROSES PENDAFTARAN DAN PEMBAYARAN MESTI ADA:
During payment and registration must prepare:
- SENARAI NAMA LENGKAP / Completed name list
- BAYARAN DALAM BENTUK/ The payment must be settled by;
1.     TUNAI / Cash
2.   CEK / Cheque
3.   PESANAN KERAJAAN / Local Order (L.O)
- JADUAL PROGRAM (JIKA ADA) / Programme Itinerary (if any)


TERMA & SYARAT / Terms & Conditions

     a.  Tempoh masa membuat tempahan hendaklah sekurang-kurangnya 1 bulan sebelum tarikh ketibaan.
      Booking must be made 1 month in advance

     b. Sila dapatkan maklumat terkini dengan menghubungi pihak kami dan memeriksa tarikh / versi senarai harga terbaru.
Please check our newest update such as price list, activities & regulations before make the booking

c.    Terdapat sesetengah bayaran yang perlu dibayar secara tunai jika cek / Pesanan Tempatan (Untuk Jabatan Kerajaan / Sekolah / Institusi Pengajian Sahaja) digunakan. Antaranya ialah
      There are several particulars that need to pay by cash if you want to use cheque / Local Order (L.O);

1.    Insuran / Insurance
2.    Pemandu Pelawat / Guide(s)
3.   Aktiviti Pendidikan Alam / Nature Education Activities
4.    Pengangkutan / Transportation
5.    Pakej Makanan / Meals Package
6.    Sewaan Peralatan (cth: khemah, dapur gas) / Renting Equipments (eg: tents, gas stove)

d.  Jika anda perlukan sebut harga/maklumat lengkap secara bertulis, sila nyatakan cara penghantaran semasa membuat tempahan. Anda akan menerimanya melalui email / faks
     If you need the quotation/information, please mention the way to deliver the information needed during registration. You will receive it by email / fax. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.